Diskutē par kvalitātes vadību izglītības iestādēs

 

Starptautiskā projekta ietvaros 7. februārī Ķekavas novada pašvaldības speciālisti un kolēģi no Lietuvas un Vācijas piedalījās seminārā “Kvalitātes vadība izglītības iestādē” Ķekavas sākumskolas ēkā.

 

Seminārs notika divās daļās: pirmā - par kvalitātes vadības principiem un to pielietojumu izglītības iestādēs, otrā – par skolu vadīšanas izaicinājumiem.

 

Pirmo semināra daļu vadīja Rīgas Tehniskās universitātes Kvalitātes tehnoliģiju katedra vecākais pētnieks, profesors Jānis Mazais, kas piedalījies arī Apvienoto Nāciju Organizācijas Attīstības programmā Serbijā un Melnkalnē.

 

Profesors stāstīja par tādām tēmām kā kvalitātes vadības sistēmu un tās būtību, nepārtrauktās pilnveides ciklu, kvalitātes terminiem un konceptiem, un tās saistību ar atbilstības jēdzienu. Semināra dalībniekiem bija iespēja uzzināt, kādas ir pasaulē izmantotās kvalitātes vērtēšanas pieejas un kritēriji, kā tos var izmatot gan uzņēmuma, ražošanas vadībā, gan izglītības iestādes vadībā, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Kas ir ne mazāk svarīgi – J.Mazais uzsvēra kvalitātes izpratnes atšķirības dažādās auditorijās, jo, lai varētu definēt noteiktās jomas kvalitātes standartus, ir jāizprot un jāzina klientu vajadzības.

 

Otrajā semināra daļā par skolu vadīšanas izaicinājumiem stāstīja biznesa konsultants, organizāciju pārvaldības, kvalitātes un evektivitātes vadības speciālists, Rīgas Tehniskās universitātes praktiskais docents Andris Balodis. Viņš semināra daļu vadīja, vairāk pielīdzinot teoriju praktiskiem piemēriem un rosinot aktīvi darboties. Dalībnieki tika iesaistīti diskusijās, tika uzdoti jautājumi un kopīgi apspriestas atbildes. Diskusijās iesaistījās un savā pieredzē dalījās arī  uz semināru atbraukušie kolēģi no Lietuvas (Raseiņu pašvaldības) un Vācijas (Bordesholmas pašvaldības).

 

Šis speciālists aicināja domāt par skolu sasniegto rezultātu – kāds tas tiek gaidīts no iesaistītajām pusēm: kas, ko un no kā gaida, ir svarīgi izprast gan pašvaldībai, gan skolas vadībai un darbiniekiem.

 

Andris Balodis savas lekcijas pamatā analizēja četrus skolu vadības izaicinājumus:

1. Kā saprast un apmierināt dažādo iesaistīto pušu vēlmes – vēlmju vadīšanas modelis un apmierinātību ietekmējošie faktori, kļūdas un iespējamie kompromisi

2. Kā definēt standarta prasības un nodrošināt to izpildi – kvalitātes kontroles sistēmas ieviešana, tās mērķi un pienākumi

3. Kas primāri rada skolas darba rezultātu – nozīmīgi ir gan cilvēki, gan process, taču secināts, ka cilvēki jeb skolotāji ir svarīgākie darba rezultātu ietekmējošie, jo tieši viņi rada sistēmu; vadībai būtu jāizvēlas pareizie skolotāji

4. Kā parūpēties par skolotāju labsajūtu un attīstību – tā kā darbinieki ir nozīmīgāki par sistēmu, viņiem ir jānodrošina atbilstoša darba(skolas) vide, vadītājiem ir jāveido komandas kultūra

 

Abu semināra vadītāju lekciju pamatdoma - vadītājiem ir jāsaprot, jāzina klientu, iesaistīto pušu vajadzības un gaidas, jo tikai tad ir iespējams nodrošināt kvalitatīvu rezultātu.

 

Atgādinām, ka Ķekavas novada pašvaldība pirmā Latvijā gatavojas savās izglītības iestādēs  - Ķekavas vidusskolā, Baložu vidusskolā, Daugmales pamatskolā un Pļavniekkalna sākumskolā -  ieviest vienotas kvalitātes vadības sistēmu. To plānots īstenot Eiropas Savienības skolu izglītības programmas "Erasmus+"  projekta ietvaros, un tā īstenošanai  piešķirti 124 680 eiro.

 

Ķekavas novada pašvaldības projekta partneri ir Bordesholmas pašvaldība Vācijā un Raseiņu pašvaldība un ģimnāzijā Lietuvā. Vēl projektā neformālo izglītības jomu pārstāv Ķekavas novada Sporta aģentūra. Galvenais koordinators ir Ķekavas novada pašvaldība.

 

 

 

Sabiedrisko attiecību daļa

08.02.2017.

 

 

  Drukāt