Ķekavas novads ieņem pirmo vietu Latvijā e-asistenta pakalpojuma nodrošināšanā

Ķekavas novada pašvaldības Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) ir uzrādījis labus rezultātus gan Pierīgas, gan Latvijas mērogā, ierindojoties pirmajā vietā Latvijā Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) saņemtajos pieteikumos ar pilnvarotā e-asistenta palīdzību.


To apliecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) izstrādātais  ikgadējais VPVKAC darbības izvērtējums laika posmam no 2015. gada oktobra līdz 2019. gada septembrim.


Šajā izvērtējumā Ķekavas novada VPVKAC ir starp sekmīgākajiem klientu apkalpošanas centriem Latvijā,  ņemot vērā kopējo pakalpojumu skaitu, sniegto pakalpojumu daudzveidību, pakalpojumu skaita izmaiņu noturību laika gaitā un virzību uz e-pakalpojumiem, sniedzot atbalstu klientiem. Ķekavas novada VPVKAC ir izcelts kā viens no tiem, kas sniedz lielu skaitu VSAA pakalpojumus daudzveidīgās dzīves situācijās, piemēram, ģimenes pabalstu, bezdarbnieka vai slimības pabalsta pieprasīšana.


Tāpat Ķekavas novads ir valstī pirmajā vietā e-asistenta pakalpojuma lietošanā, piedāvājot klientiem iespēju pilnvarot klientu apkalpošanas centra darbinieku kā e-asistentu, kas pieprasa VSAA pakalpojumus viņu vārdā. Tas nozīmē, ka cilvēki, kuriem nav pašiem elektroniskā pieeja, lai autorizētos portālā Latvija.lv un pieprasītu VSAA pakalpojumus, var Ķekavas novada klientu apkalpošanas centrā saņemt pilnvaroto e-pakalpojumu. Līdz ar to iedzīvotājiem nav jāmēro tālāks ceļš uz kādu no VSAA klientu apkalpošanas nodaļām un jāgaida garā rindā, lai pieprasītu sev nepieciešamo pakalpojumu klātienē tur, to var izdarīt tuvāk dzīvesvietai. Iedzīvotāji labprāt izmanto šo iespēju, tādējādi apliecinot šāda risinājumu nepieciešamību un lietderību.


2018. gada oktobrī, kad VPVKAC tīklā tika uzsākta pilnvaroto e-pakalpojumu pieteikumu sniegšana VSAA pakalpojumiem, Ķekavas novada VPVKAC bija viens no septiņiem pirmajiem klientu apkalpošanas centriem, kas uzsāka šī pakalpojuma ieviešanu un kopš tā laika tas ir bijis būtisks pieteikumu sniegšanas kanāls. Sniedzot šo pakalpojumu, Ķekavas novada klientu centrs nodrošina virzību uz e-pakalpojumu izmantošanu, ko, balstoties uz labas pārvaldības principiem, ievēro arī citas Ķekavas novada pašvaldības iestādes un struktūrvienības, piemēram, Būvvalde, kurā ir nodrošināta būvniecības procesa dokumentu aprite elektroniski, izmantojot elektronisko būvniecības sistēmu (BIS).  Būvvaldes darbs ir novērtēts, saņemot balvu nominācijā ‘’E-iecerēm bagātākā pašvaldība’’ Būvniecības valsts kontroles biroja rīkotajā konferencē “BIS – platforma būvniecības procesa digitalizācijai”.


Administratīvā pārvalde
09.12.2019.

  Drukāt