Sākts iedvesmojošs projekts, lai izveidotu Rail Baltica pieturas punktu aprakstus Latvijā. Aicinām iedzīvotājus iesūtīt stāstus, kas raksturo vietas, kur nākotnē pieturēs Rail Baltica vilcieni. Projekta ietvarā atklājam no senatnes līdz mūsdienām izlolotus stāstus un aicinām iesaistīties līdzcilvēkus, lai stāstu krājumu papildinātu. Projekts plānots līdz pat gada beigām, pieejams: www.edzl.lv
Kaspars Vingris, EDZL valdes priekšsēdētājs:
“Latvijai ir potenciāls ar Rail Baltica attīstīt reģionus un tādejādi gūt labumu attīstībā un pierobežas sadarbībā, jo ātri un viegli varēs sasniegt arī tuvākās kaimiņvalstu pilsētas - Pērnavu un Kauņu. Varu teikt: būtībā tas radīs jaunus satiksmes tīklus reģionos. Mobilitātes punkti būs vieta, kur pieturēs Rail Baltica un tajā jākoncentrē nākotnē iedzīvotājiem nepieciešamie pakalpojumi: saskaņoti dzelzceļa un reģionālie autobusu pārvadājumi, pieejami mikro mobilitātes rīki, tādi pakalpojumi kā “park& ride”, elektro uzlādes punkti transporta rīkiem, stāvlaukumi, vienots biļešu serviss un ēdināšanas pakalpojumi.
Pašvaldību aktīva līdzdarbība, uzņēmēju un iedzīvotāju sadarbība ir spēks, kas kopdarbībā ar Rail Baltica sekmēs izaugsmi visā satiksmes organizācijā: mainīsies sabiedrības ierastais redzējums par “dzelzceļa pieturām” , to vietā nāks mobilitātes punkti, kas būs jauni satiksmes tīkli reģionos un to novietojums apliecinās, ka esam arī videi draudzīgi.”
Rail Baltica projektā Latvijā paredzēti 16 mobilitātes punkti uz Eiropas platuma sliežu ceļa un viens uz esošā platuma sliežu ceļa. Tie atradīsies Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā, Bauskā un Āgenskalnā. Par katru no šiem mobilitātes punktiem EDZL mājaslapā būs iespējams noklausīties vēsturisku vai mūsdienīgu apkaimi raksturojošu stāstu, kā arī līdz 14. jūnijam iesūtīt savu pilsētas stāstu.
Par projektu Rail Baltica:
Rail Baltica ir jauns dzelzceļa infrastruktūras projekts, kā mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļnu un Varšavu. Dzelzceļa līnijas izbūve, kas vīsies caur Baltijas valstīm, tiek dēvēta par Rail Baltica Globālo projektu.
- Lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā
- 10 gadu ilgs būvniecības periods
- Gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem
- Līnijas garums: 870 km
- Videi draudzīgs transports – darbojas ar elektrību, rada mazāk trokšņu un vibrāciju
- Maksimālais ātrums: 249 km/h (pasažieru pārvadājumi), 120 km/h (kravu pārvadājumi)
- Vairāk nekā 5 miljardu eiro ieguldījumi reģionā
- Projektu ievieš Latvija, Lietuva, Igaunija
Par Eiropas Dzelzceļa līnijas:
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā.
Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.
Rita Voronkova,
Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja
rita.voronkova@edzl.lv
27.05.2021.