Kāpēc tika veikta virsmas apstrāde Baložu ielā?

Ķekavas novada pašvaldība ir saņēmusi jautājumus un sūdzības par Baložu pilsētas Baložu ielas ceļa seguma rekonstrukciju. Par šo ceļa posmu ir atbildīgi VAS „Latvijas Valsts ceļi”, līdz ar to pēc atbildes vērsāmies pie šīs institūcijas.

Ieva Niedra ziņo, ka Pagājušonedēļ autoceļa V3 Rāmava – Baloži posmā no 0,2 – 1,7 km tika veikta virsmas apstrāde. Darbus veica VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros. Veikto darbu mērķis -saglabāt relatīvi labu segumu. Šī autoceļa posma rekonstrukcija tikusi veikta pirms 11 gadiem. Lai gan pavirši skatoties šķiet, ka ceļš ir labā stāvoklī, tomēr jau pēdējos četrus gadus tur tiek labotas bedres, kuru daudzums ar katru gadu pieaug. Tāpat pēdējos divus gadus tur tika labotas plaisas. Ir skaidrs, ka šis principā ir pēdējais brīdis, lai ceļu, ar vēl  līdzenu segumu, varētu  saglabāt arī nākamos piecus līdz septiņus gadus Šī ceļa tehniskais stāvoklis nozīmēja to, ka nākamgad šajā posmā bedres veidotos neprognozējami un rastos nepieciešamība uzstādīt ceļa zīmes nr. 112  „nelīdzens ceļš”.

14.jūlijā remontētais posms tika apsekots un LVC (Latvijas Valsts ceļi) un LAU speciālisti secināja, ka darbi veikti atbilstoši. Atbilstoši apdzīvotās vietas statusam, šajā posmā atļautais maksimālais ātrums ir 50 km/h.

 

Zināšanai:

Kas ir virsmas apstrāde?

Tā ir autoceļa melnās segas raupjuma atjaunošana, apstrādājot nokalpojušo ceļa virsmu ar bitumena emulsiju un granīta vai dolomīta šķembām un ar veltni pieblīvējot, lai novērstu bedru veidošanos asfaltā.

Kāpēc šķembas lido pa gaisu?

Lai veidotos kvalitatīva pārklājuma mozaīka, uz ceļa  viendabīgi uzber šķembas vienā kārtā. Pēc pāris dienām, kad ceļa virsma ir noformējusies, liekās šķembas ar ceļa slaukāmo mašīnu savāc.

Kāpēc ātruma ierobežojuma zīmes nenoņem uzreiz pēc darba pabeigšanas?

Vismaz 3 dienas pēc remonta pabeigšanas ceļa posmā būs vēl ierobežots ātrums līdz 50km/h. Ierobežojums nepieciešams, jo nepielipušās un nenoslaucītās šķembas var izsist pretim braucošās vai tavas automašīnas stiklu, ja ātrums ir par lielu un netiek ievērota atbilstoša braukšanas distance. Satiksmes organizācijas brīdinājuma zīmes par ātruma ierobežojumu tiek atceltas tikai pēc ceļa noslaucīšanas.

Cik ilgi šādi remontētie posmi kalpo?

Piecus, septiņus gadus, protams, tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes, slodzes un ceļa tehniskā stāvokļa pirms veikta virsmas apstrāde. Tāpat pēc nepieciešamības virsma tiek atjaunota atkārtoti.

Vai šis remonts ir dārgs?

Virsmas apstrāde ir visekonomiskākais ceļa virsmas raupjuma un hidroizolācijas slāņa atjaunošanas veids. Tas ir piemērots ceļu posmiem ar mazu un vidējo intensitāti. Pēc dažu mēnešu vai pat tikai nedēļu lietošanas ceļš, kur veikta virsmas apstrāde pēc komforta un kvalitātes ir līdzīgs asfaltētajiem ceļiem.

 

  Drukāt