25. novembrī Depkina muižā Ķekavas novada pašvaldība uzņēmējiem rīkoja jau tradicionālo pasākumu “Uzņēmēju brokastis”, kurā atbilstoši sev interesējošai tēmai ieradās vairāki desmiti uzņēmēji.
Uzņēmēju brokastis atklāja Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Andis Damlics, paužot, ka “Ķekavas novads ir augošs novads ar labiem nodarbinātības rādītājiem – bezdarbs ir tikai 3%, un atbilstoši “Lursoft” datiem mūsu novadā ir reģistrēti vairāk kā 2400 uzņēmumu.” Pēc viņa teiktā, lielākās problēmas, kas vērojamas Ķekavas novadā uzņēmējdarbības jomā, ir, piemēram, darbaroku un ražošanas telpu trūkums, atsevišķos gadījumos infrastruktūra un pievadceļi.
Sākotnēji uzņēmēji varēja iepazīties un klātienē iztaujāt speciālistus par Latvijas Uzņēmumu reģistra programmu “Uzņēmēj, sakārto papīrus!”. Pēc Uzņēmēju reģistra pārstāves teiktā, šobrīd 1392 Ķekavas novada uzņēmumiem vēl nav veikta pamatkapitāla pārreģistrācija uz eiro. Tā ir jāveic sabiedrībām ar ierobežotu atbildību un akciju sabiedrībām līdz nākamā gada 30. jūnijam.
Informatīvā kampaņa “Sakārto, uzņēmēj, savus papīrus” ir tieši vērsta, lai izskaidrotu uzņēmējiem, ko nozīmē šī pamatkapitala pārreģistrācija uz eiro. Vairāk informācijas ir pieejama interneta vietnē www.sakartopapirus.ur.gov.lv.
Turpinājumā uzņēmējiem bija iespēja uzzināt par Ķekavas novada kooperatīvās krājaizdevu sabiedrību. Pēc pārstāvja Ērika Lintera teiktā, tā ir Ķekavas novada iedzīvotāju dibināts finanšu kooperatīvs, kas veidota pēc teritoriālā principa, tajā var apvienoties Ķekavas, Salaspils, Ikšķiles, Ķeguma, Baldones, Olaines novada un Rīgas pilsētas iedzīvotāji un juridiskās personas. Šīs sabiedrības mērķis ir sekmēt finanšu resursu pieejamību, nodrošināt biedriem viegli pieejamus, efektīvus un kvalitatīvus finanšu pakalpojumus par konkurētspējīgiem izcenojumiem. Pieņemt biedru noguldījumus un izsniegt biedriem kredītus dažādām vajadzībām.
Uzņēmēju brokastīs Ķekavas novada pašvaldības projektu vadītājs Jānis Ābols prezentēja jauno ideju - interneta platformas “Invest in kekava” izveidi, kura mērķis ir apvienot Ķekavas novada uzņēmumus un radīt tiem labvēlīgu informatīvo telpu savu pakalpojumu popularizēšanai un piesaistīt Ķekavas novadam un uzņēmējiem investīcijas. To varētu salīdzināt ar vietējo biznesa inkubatoru, kur uzņēmējiem, piemēram, tiks sniegta informācija par infrastruktūru, likumdošanu, pašvaldības atbalstu iespējām un citu uzņēmējiem nepieciešamo informāciju.
Turpmāk plānots izstādēs piedalīties ar kopējo Ķekavas novada stendu, kā arī domāt par Ķekavas novada uzņēmēju kopīgo zīmola izstrādi. Lai veiksmīgi varētu īstenot šo ideju un risināt arī citus uzņēmējdarbības vides uzlabošanas jautājumus, diskusiju gaitā tika aicināti arī paši uzņēmēji aktīvi līdzdarboties un veicināt atgriezenisko saikni, nākt klajā ar iniciatīvām, jo “šajā spēles laukumā ir jābūt aktīviem abu pušu spēlētājiem”.
Savukārt biedrības “Partnerība “Daugavkrasts”” valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš sniedza informāciju par šobrīd pieejamo finansējumu projektu konkursiem. Līdz 2019. gadam projektiem, kas atbilst noteiktajai vīzijai - “Cilvēku dzīvei un ģimenei, attīstībai un izaugsmei, darbam un atpūtai pieejama harmoniska un videi draudzīga telpa ar aktīvām kopienām un koptām kultūrvēsturiskām vērtībām” ir iespējams kopumā saņemt gandrīz 582 000 eiro.
291 000 eiro no šī finansējuma paredzēts partnerības „Daugavkrasts” teritorijas ekonomiskai attīstībai. Proti: mazo un vidējo uzņēmumu izveidošanai un attīstībai (attiecināmās izmaksas - 100 000 eiro būvniecības projektiem, 50 000 eiro pamatlīdzekļu iegādes projektiem) un vides radīšanai vai labiekārtošanai, kurā tiek realizēta vietējā produkcija - tirdzniecības vietas. Attiecināmās izmaksas – 20 000 eiro (attiecas uz pilsētām ar iedzīvotāju skaitu virs 15000, izņemot Rīgu, kā arī uz partnerības teritoriju – Ķekavas novadu). Atbalsta intensitāte kopprojektam – līdz 80%, pārējiem projektiem – līdz 70%.
Savukārt 290 772,32 eiro no kopējā finansējuma plānots atvēlēt partnerības „Daugavkrasts” teritorijas iedzīvotāju labklājības paaugstināšanai un dabas un kultūrvides attīstībai. Proti: partnerības teritorijas publiski pieejamās infrastruktūras un vides kvalitātes uzlabošanai, sabiedrisko objektu attīstībai, sabiedrisko aktivitāšu dažādošanai un veicināšanai, kā arī mūžizglītības veicināšanai.
Attiecināmās izmaksas: 50 000 eiro. Atbalsta intensitāte - sabiedriskā labuma projektam līdz 90%).
Pēc Uzņēmēju padomes lūguma Ķekavas novada pašvaldības Telpiskās plānošanas vadītājs Juris Križanovskis uzņēmējiem stāstīja par Ķekavas novada teritorijas plānojumiem un apbūves noteikumiem.
Savukārt Uzņēmēju brokastu noslēgumā biedrība “Ķekavas novada Uzņēmēju padome” informēja par Pierīgas uzņēmēju padomju apvienošanos.
Diskusijās ar uzņēmējiem piedalījās gan domes deputāti, gan pašvaldības speciālisti.
Sabiedrisko attiecību daļa
26.11.2015.