Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis
Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis
No 1.maija ir uzsācis darbu Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotājiem iespēju ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemt medicīniskas konsultācijas un ieteikumus kā rīkoties akūtu saslimšanu vai hronisku saslimšanu paasinājumu gadījumos. Konsultācijas iedzīvotājiem sniegs pieredzējuši ģimenes ārsti un ārsta palīgi darba dienās no plkst.18.00-8.00 no rīta, brīvdienās un svētku dienās iedzīvotāji var saņemt konsultācijas visu diennakti.
Kas jāievēro zvanot pa Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni-Valsts norēķinu centra ieteikumi iedzīvotājiem.
Pa šo tālruni medicīniskos padomus iedzīvotājiem latviešu, krievu un angļu valodā sniedz pieredzējuši ģimenes ārsti, ārsta palīgi un medicīnas māsas-darba dienās no plkst. 18.00-8.00 no rīta, bet brīvdienās un svētku dienās visu diennakti.
Taču jāņem vērā, ka Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis nav ģimenes ārsta vai ārsta speciālista aizvietotājs, bet gan palīgs ārpus ģimenes ārsta darba laika! Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķi sniegs medicīniskus padomus vienkāršu saslimšanu gadījumos (paaugstināta temperatūra, galvassāpes, sasitumi, slikta pašsajūta, u.c.), tomēr, var būt arī situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības, zvanītāja problēmu nevar atrisināt un šādos gadījumos mediķi ieteiks pēc iespējas ātrāk doties pie ārsta vai arī pāradresēs zvanu neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, ja personas sūdzības būs tādas, kas apdraud tās veselību vai dzīvību.
Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 nav paaugstinātas maksas tālrunis. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem par zvaniem uz fiksēto Rīgas diapazona numuru. Lai noskaidrotu maksu par zvanu uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, Veselības norēķinu centrs aicina iedzīvotājus vērsties pie sava operatora.
Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni:
● zvanītājam vispirms jānorāda, vai veselības problēma skar pašu
zvanītāju vai kādu citu personu, piemēram, bērnu.;
● svarīgi ir izklāstīt savu problēmu, cik vien skaidri iespējams;
● nedrīkst pārspīlēt savu veselības stāvokli, bet jāmēģina visu izskaidrot objektīvi, nepieciešamības gadījumā atbildot uz visiem mediķu jautājumiem;
● ja zvanītājam ir temperatūra, vēlams to izmērīt;
● pirms zvanīšanas vajadzētu apdomāt, kādi medikamenti un kādas devas ir lietotas (kas ir darīts, lai novērstu veselības problēmu).
Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķim nav pazīstams zvanītājs, tādēļ, jo precīzāku informāciju persona sniegs, jo mediķim būs vieglāk izanalizēt situācijas nopietnību un sniegt padomus, kā risināt radušos problēmu, līdz ir pieejams personas ģimenes ārsts.